FUTOMAKI Z SERKIEM PHILADELPHIA

Sushi - to miłość od pierwszego spróbowania! Ciekawe urozmaicenie tygodniowego jadłospisu. Ryż, ryby, owoce morza, wodorosty, warzywa, owoce, sos sojowy - to podstawowe składniki dania, które w połączeniu tworzą zdrowe, lekkostrawne i wartościowe danie. Wartościowe, bo surowa ryba jest doskonałym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych, które mają fundamentalne znaczenie dla naszego organizmu, a wodorosty w które jest owinięta działają bakteriobójczo, chronią przed nowotworami, wzmacniają system immunologiczny, pomagają zwalczać kłopoty trawienne, obniżają stężenie cholesterolu, ciśnienie krwi, poza tym ułatwiają odchudzanie i rozrzedzają krew.

„Rybi tłuszcz to najlepsza profilaktyka chorób serca”  - Prof. Zbigniew Religa.

Skąd nazwa Futomaki? Od japońskiego przymiotnika, który oznacza --> gruby, tłusty. Inaczej rzecz ujmując, futomaki, to grube rolki z minimum czterema składnikami.


Potrzebne składniki:

- 2 szklanki ryżu do sushi (koniecznie klejący i krótkoziarnisty),
- 200 g filetu z łososia,
- opakowanie prasowanych alg suhi nori,
- serek Philadelphia,
- ocet ryżowy,
- wasabi (zielony, bardzo ostry japoński chrzan),
- sos sojowy,
- avocado,
- ogórek,
- sałata,
- cukier,
- sól.

Do podania z: marynowanym imbirem w zalewie, wasabi, sosem sojowym. 
* Niezbędna do przygotowania będzie mata bambusowa do zwijania sushi.

Sposób przygotowania:

- Przygotowujemy sos do sushi lub używamy kupionego gotowego sosu (tzw. zaprawy). Na dwie szklanki ryżu potrzebujemy 6 łyżek octu ryżowego, 3 łyżki cukru, szczyptę soli. Wszystkie składniki mieszamy w małym naczyniu i podgrzewamy na małym ogniu do czasu połączenia wszystkich składników.
- Ryż przygotowujemy według instrukcji na opakowaniu. Po ugotowaniu polewamy go wcześniej przygotowanym sosem do ryżu i zostawiamy pod przykryciem do ostygnięcia. Bardzo ważne jest żeby nie zwijać sushi z ciepłym ryżem, ponieważ algi wchłoną wodę i będą gumowate.
- Filet z łososia należy opłukać, osuszyć i pokroić na paseczki. Sprawdzić, czy nie ma ości.
- Ogórka myjemy, nie obieramy ze skórki, ale wykrawamy miąższ i kroimy na cienkie plasterki. Avocado musi być miękkie, kroimy je w plasterki.
- Listek algi ułożyć na środku maty bambusowej. Jego wierzch pokrywamy warstwą ryżu, pozostawiając około 1 cm marginesu. 
- Na ryżu rozprowadzić wasabi (ilość według upodobania). Następnie na ryżu i wasabi rozprowadzamy serek.
- Na środku ryżu układamy pojedynczo dodatki, tj. łososia, avocado, ogórka i sałatę. Składniki powinny zajmować większą część maty.
- Przystępujemy do zwijania całości rulon, który tniemy na 6 lub 8 kawałków. 

* Dodatkowa instrukcja jak zwijać rolki z sushi nori prawie zawsze znajduje się na opakowaniu alg.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz