PROSTA ZUPA KREM Z BIAŁYCH SZPARAGÓW


Co na obiad? Szparagi. 
Dlaczego? Bo jest na nie sezon.

Ważne, żeby w naszej kuchni głównymi składnikami były sezonowe produkty. Jedną z zasad starożytnej medycyny naturalnej jest odżywianie się sezonowymi produktami, a jeżeli będą to produkty lokalne, to zapewnimy naszemu organizmowi prawdziwy luksus. 

Szparagi, bo o nich mowa i one są dziś na obiad, do kupienia są już w maju. Szparagowe żniwa trwają tylko do czerwca, więc spieszmy się i włączmy je do naszej wiosennej diety. 
Szparagi są zdrowe i niskokaloryczne. Są bogatym źródłem witamin (B, C, K), żelaza, potasu, soli mineralnych, fosforu, kwasu foliowego, asparginy i beta-karotenu. Dzięki temu wspomagają naszą koncentrację, odprężają, pomagają w walce ze stresem. Mają zbawienny wpływ na oczyszczanie organizmu. Wspomagają w walce z nowotworami, altretyzmem. Podobno szparagi, to dobry afrodyzjak. Spróbujmy więc!


Dzisiaj chcę się z Wami podzielić przepisem na kremową zupę z białych szparagów. Szparagi są krajowe, na ryneczku można kupić je za 2 zł za pęczek i przygotowywać z nich prawdziwe cuda! Zupa, którą przedstawiam jest delikatna, prosta w wykonaniu i pyszna! Podaje ją z grzankami z razowego chleba, które robię sama. Wystarczy podsmażyć kromki chleba na patelni z dodatkiem oliwy z oliwek, upiec je na grillu lub w piekarniku. Nie zapomnijcie o przetarciu zupy przez sito w celu pozbycia się z niej łykowatych części warzywa. 




Potrzebne składniki:

- 2 pęczki białych szparagów,
- 3 małe cebule shallota,
- 2 ząbki czosnku,
- 2 duże ziemniaki,
- bulion warzywny lub woda,
- 2 łyżki oliwy z oliwek,
- chleb razowy,
- sól morska,
- pieprz,
- cukier.






Sposób przygotowania:


- Szparagi myjemy, odcinamy twarde końcówki, obieramy je. Główki odcinamy do dekoracji, gotujemy je oddzielnie na parze. Resztę wrzucamy do garnka z wodą i gotujemy.
- Na dnie garnka rozgrzewamy oliwę z oliwek, wrzucamy posiekaną cebulę i czosnek. Kiedy wszystko się lekko zeszkli dodajemy pokrojone w kostkę ziemniaki. Mieszamy żeby ziemniaki złączyły się z oliwką. Dusimy dwie minuty pod przykryciem. Zalewamy bulionem warzywnym lub wodą. Doprowadzamy wszystko do miękkości. 
- Ugotowane i miękkie szparagi dodajemy do garnka z ugotowanymi ziemniakami, cebulą i czosnkiem. Zblednerować wszystko. Przelać przez sito w celu pozbycia się łykowatych cząstek szparagów.
- Do zupy dodać cukru, pieprzu i soli do smaku.
- Przygotowane grzanki z chleba razowego wyłożyć na dno talerza, dołożyć do nich miękkie główki szparagów i zalać podgrzaną zupą. Udekorować natką z pietruszki, która jest nie tylko zdrowa, ale i aromatyczna.

Porcja dla 4 osób.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz